Ihana päivä. Olen ihan innoissani keväästä. Ja haltioissani olen myös ihanasta miehestäni, joka siivosi talon, pesi ikkunat (sisäpuolelta) ja lattiat ja tuuletti talven pois. Oli mukava tulla kotiin.

Eduskuntavaalit on jo kahden yön päästä eikä minulla ole vieläkään hajuakaan ketä äänestäisin. En ole ehtinyt kokeilla yhtäkään vaalikonetta. Lehtiä olen silmäillyt ja joka paikasta muuten tunkee kyllä vaalimainoksia. Mutta yksikään pärstä ei miellytä.

Jos minä saisin päättää, meillä otettaisiin käyttöön ns. kansalaispalkka, jolloin jokaiselle täysi-ikäiselle kansalaiselle maksettaisiin verottomana esim. 600 euroa. Hiiteen vaan kaikki eläkkeet, opintotuet ja työttömyyskorvaukset. Kyytiä jähmeälle byrokratialle. Pois työvoimatoimistot, joiden tarkoitus on nykyään työllistää vain virkailijat pyörittelemään papereita ja vahtimaan muistaako työtön ilmoittautua puolen vuoden välein. Kiinteä tulovero kaikille.

Mutta minä en päätä. Annan vain ääneni jollekulle joka on edes kutakuinkin samoilla linjoilla kanssani.